First days in the USA - Reisverslag uit Creal Springs, Verenigde Staten van Maud Kremers - WaarBenJij.nu First days in the USA - Reisverslag uit Creal Springs, Verenigde Staten van Maud Kremers - WaarBenJij.nu

First days in the USA

Door: Maud Kremers

Blijf op de hoogte en volg Maud

16 Augustus 2013 | Verenigde Staten, Creal Springs

Hi everyone,

first of all; ik ben veilig aankomen in Amerika! haha

Donderdag ochtend was het dan toch echt zo ver; de start van mijn Amerikaanse avontuur. Een laatste knuffel aan papa, mama, Lynn, Stan en Mickey, en toen ging t toch echt beginnen.

Om 10.00, een uur later dan gepland omdat er geen eten en drinken aan boord was van t vliegtuig, wat niet overbodig is op een vlucht van negen uur, steeg mn vliegtuig naar Amerika op. Niet dat ik dat meegekregen heb, want nadat ik in mn stoel ben gaan zitten, ben ik direct in slaap gevallen. Uhu, de voorbereiding op een exchange year gaan je niet in de koude kleren zitten..

Na negen uur vliegen ben ik veilig geland op Newark, New York. Daar langs de douane, koffers afhalen, en weer door de douane, waar een douane medewerker me heel vriendelijk aansprak op mn mooie koffer. Tot hij mn formuliertje zag die ik niet helemaal oke had ingevuld. En toen ik hem vroeg waarom ze van de douane nou perse wilden weten wat de waarde is van mij koffer is, besloot hij me maar even een praatje met me te maken. Of ik ook bloemen in mn koffer had?? Toen vroeg ik mezelf nog af; waarom zou ik in godsnaam bloemen meenemen? Tot een van de vijf douane medewerkers, die als n gek m'n koffer aan t doorspitten waren en mij onderhand in de gaten hielden alsof ik een topcrimineel was, tien minuten later aan kwam lopen met mn zakje tulpenbollen. Waarom ik tegen hem loog en of ik welwist wat de boete daarvan was? Nee, nooit geweten dat het meenemen van 10 tulpenbollen je 300 USD kan kosten.. Gelukkig kon hij deze opmerking wel waarderen en ik betrapte hem zelfs op een klein glimlachje, wat best zeldzaam is voor t Amerikaanse douane personeel. Hij liet me gaan..

Toen de Air Train gepakt van Terminal B naar A, en daar weer netjes door de security gegaan en bij mn gate gaan zitten, wachten op t vliegtuig van New York to St. Louis.
Een uur later dan planning, again, konden we eindelijk gaan.
Veel turbulentie en omringd zes huilende baby's, om nog maar te zwijgen over de geur van de man naast mij.. Ik was blij toen we weer op de grond stonden.

En toen was t goed zoeken naar mn gastgezin. En daar stond een klein, schattig meisje met een bordje met in het rood MAUD on it. Ik was zo blij om mn gastouders en Chloe te zien, en ze waren meteen zo aardig tegen me!

St. Louis ligt twee en een half uur bij Creal Springs vandaan, dus t was nog een lekker stukkie naar huis. Onderweg wat gegeten en toen door naar huis, Creal Springs.
En daar stond één huis op een weg, en dat is het huis waar ik het komende jaar ga vertoeven. Typisch Amerikaans huis, met een veranda en een Amerikaanse vlag haha. En ik heb mn eigen kamertje :)

Vandaag ben ik naar Marion High School geweest om vakken te kiezen. Het eerste semester ziet er zo uit:

1 PE, lichamelijke opvoeding
2 English
3 AP Calculus, wiskunde
4 Government
5 Consumer economics
6 America History
7 Sociology

Maandag begint voor mij school, en ik heb er best veel zin in haha. De school zag er precies zo uit zoals wij dat kennen uit films, en ja, ik heb een lang kluisje. Ik ben met mijn broertje aan t oefenen hoe t code slot werkt van t kluisje werkt om niet bij iedere les te laat te komen als ik mn boeken moet halen haha. Een tas mee naar binnen de classroom in nemen is niet toegestaan op Marion High school vanwege de schietpartijen enzo op Amerikaanse scholen, dus we moeten na iedere les boeken ruilen en met de boeken in onze handen door de gangen lopen, ook net zoals in de films haha.

Ik ga snel slapen, want ik ben very tired door de jetlag en alle nieuwe dingen.

Ik zal snel weer iets van me laten horen,

loves Maud





  • 17 Augustus 2013 - 08:09

    Gert-Jan:

    Hoi Maud, leuk zon eerste bericht, goed aangekomen.
    Tulpenbollen?? Vragen stellen aan douane??
    Fout! Je hebt mazzel gehad, omdat je er zo lief en onschuldig uitziet.

    Hahaha
    Geniet ervan

  • 17 Augustus 2013 - 09:06

    Erwin:

    Leuk maud... He bericht ! Ik ga vandaag halina ophalwn van kamp !
    Eefje en lynn zijn op paarden kamp en vernaken zich goed.
    Morgen el classico ajax vs feijenoord, waar ik met stan heen ga,
    Ik houd je op de hoogte ! Kus errie

  • 17 Augustus 2013 - 10:13

    Oma En Opa:

    Fijn dat je goed bent aangekomen
    en daar hartelijk bent ontvangen
    dat doet ons goed.veel liefs.

  • 17 Augustus 2013 - 15:18

    Roselies:

    Heey,
    Ik heb niet echt afscheid kunnen nemen dus nu dan maar: HEEEEL veel plezier!!!!!
    Leuk om dit soort dingen van je te horen en echt gaaf van die kluisjes!
    We zullen je hier thuis allemaalheelerg missen :D

    xxRoos

  • 18 Augustus 2013 - 14:49

    Wil Portegies:

    Wat een leuk verslag,ik wens je een hele leuke tijd toe en doe je best!Het gaat jou zeker lukken,heel veel plezier!!!!! Veel liefs van ons.

  • 19 Augustus 2013 - 09:30

    Liesbeth Kuijs:

    Wat heb je je belevenissen tot nu toe al ontzettend leuk opgeschreven. Vermakelijk om te lezen. Fijn dat je het naar je zin hebt bij je gastouders. Heel veel plezier op school en het hele avontuur daar. Liefs Liesbeth

  • 19 Augustus 2013 - 14:08

    Elles, Milou En Sophie:

    Hoi Maud! Leuk om je eerste avontuur te lezen! Heel veel plezier! X Elles, Milou en Sophie

  • 21 Augustus 2013 - 17:35

    Tess:

    Hee Maud,
    klinkt al onwijs gaaf,
    kuss en succes
    Tess

  • 21 Augustus 2013 - 17:53

    Renee Gelauff:

    Hey stoere Maud, wat een belevenissen op je reis naar de USA! Geniet van alle nieuwe indrukken en ervaringen. Go for it, ik ga je verslagen volgen. Succes meissie! Xx Renee

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Creal Springs

USA Exchange year

-

Recente Reisverslagen:

28 Mei 2014

Einde is in zicht..

06 Januari 2014

Happy new year!

23 Oktober 2013

Homecoming, hayrides and halloween

14 September 2013

After one month

24 Augustus 2013

Eerste schoolweek at Marion High School
Maud

Actief sinds 10 Aug. 2013
Verslag gelezen: 467
Totaal aantal bezoekers 6075

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2013 - 24 Juni 2014

USA Exchange year

Landen bezocht: