Einde is in zicht.. - Reisverslag uit Creal Springs, Verenigde Staten van Maud Kremers - WaarBenJij.nu Einde is in zicht.. - Reisverslag uit Creal Springs, Verenigde Staten van Maud Kremers - WaarBenJij.nu

Einde is in zicht..

Blijf op de hoogte en volg Maud

28 Mei 2014 | Verenigde Staten, Creal Springs

Hi lieve allemaal,

De tijd tussen het begin van het jaar, wanneer ik voor t laatst heb geschreven, en nu is echt voorbij gevlogen! Ondanks dat de eerste maanden heel snel voorbij zijn gegaan, lijken deze afgelopen vijf maanden nog veel sneller voorbij te zijn gegaan..
Ik heb het de laatste tijd onwijs druk gehad met van alles en nog wat, en er is van alles gebeurd. Minder leuke dingen, maar vooral heel veel leuke dingen. Ik zal proberen jullie een beetje op de hoogte te stellen van de belangrijkste dingen die zijn gebeurd in de afgelopen vijf maanden.

Na de kerstvakantie moesten we weer terug naar school. Begin van een nieuw semester, wat betekent nieuwe klassen en nieuwe activiteiten. Het afgelopen semester heb ik allemaal klassen genomen die vooral heel leuk waren, en waar we niet zoveel tijd in hoefden te steken. En nieuwe sporten begonnen. Dit semester heb ik voetbal gedaan. Het team is onwijs leuk met allemaal hele goeie meiden! We trainde elke week zes keer voor twee uur, en in een normale week stonden drie wedstrijden op het schema. Dus dat was wel even anders dan twee keer per week een uurtje een balletje trappen op de velden van Vitesse haha. Wel een goede manier om elkaar in een korte tijd goed te leren kennen!
We hebben een heel goed seizoen gehad en we hebben conference gewonnen, wat betekent dat we door mochten naar de volgende ronde. Daarvan hebben we de eerste wedstrijd gewonnen maar helaas afgelopen vrijdag verloren, dus het voetbalseizoen is nu afgelopen. Ik heb het onwijs naar mn zin gehad in het team en ondanks dat we voor iedere uit wedstrijd op zn minst een uur moesten rijden, heb ik er erg van genoten!

En dan Hawaii. De laatste week van maart ben ik samen met Milja en Edouard naar Hawaii gevlogen waar we zijn gaan surfen, snorkelen, chillen aan de stranden van Waikiki en cultuur zijn wezen snuiven met zo’n honderd andere uitwisselingsstudenten van al over de wereld. En het was de beste week van mijn leven! Het weer was, obviously, helemaal top, Honolulu, waar we verbleven, is een van de mooiste steden die ik ooit heb gezien en de mensen met wie we waren waren allemaal onwijs enthousiaste, lieve, gezellige mensen. En omdat ik die week jarig was heb ik mijn achttiende verjaardag mogen vieren op een van de mooiste stranden in wereld!! Kort gezegd: deze week was helemaal geweldig! Het is moeilijk om te zeggen wat nou het leukste was van mijn uitwisselingsjaar, maar deze trip naar Hawaii staat zeker in de top drie!

Afgelopen maand is een super drukke, maar leuke maand geweest! Aan het begin van de maand hadden we prom, wat precies zo is als hoe je dat in films zou zien; meisjes in mooie jurken, jongens in pak, etc etc. Was super leuk!
Die week daarna hadden we final examens. Was makkelijk en ging heel goed.
Na mn laatste examen was het eindelijk tijd voor het moment waar ik zo vaak naar uit gekeken had; naar Chicago om eindelijk papa en mama weer te zien. Ik moest met de trein naar Chicago, wat zo lang leek te duren.. Toen ik eindelijk aangekomen was in Chicago ging ik met de taxi naar het hotel, en ik weet niet waarom, maar toen werd ik toch wel even heel zenuwachtig om papa en mama weer te zien. En na een taxirit die forever duurde kwamen we eindelijk bij het hotel aan. En daar stonden ze dan, Errie en Eefje, precies zoals ik ze achter heb gelaten afgelopen augustus. Ik weet niet zeker hoeveel ik die taxichauffeur heb betaald en of ik hem überhaupt wel heb betaald, want ik wist niet hoe snel ik die taxi uit moest en naar papa en mama moest rennen.. Oh en wat was het fijn die oudjes eindelijk weer te zien!!! Niets is beter dan de vertrouwde armen van je eigen ouders na negen maanden weer om te heen te voelen.. Niet dat het voelde alsof we elkaar negen maanden niet hadden gezien, want na vijf minuten was het net alsof we nooit van elkaar weg zijn geweest en niemand leek te zijn veranderd (papa wrijft nog steeds zn lippen over elkaar als hij zenuwachtig is en mama is nog altijd zo lief en geduldig als dat ze altijd is geweest), wat heel goed voelde!
We zijn drie dagen in Chicago gebleven waar we de stad hebben bekeken, de beste restaurants hebben geprobeerd, gewinkeld en vooral heeul veel bij hebben bij gekletst! Daarna hebben we een auto gehuurd en zijn we naar Creal Springs gereden, waar ik woon. Daar heb ik papa en mama mijn school, voetbalteam, huis, gastfamilie, Milja en haar familie en andere belangrijke dingen laten zien, om ze een beetje een ideetje te geven van hoe mijn leven er het laatste jaar uit heeft gezien. Het was heel leuk om mn gastfamilie aan papa en mama voor te stellen, en we hebben het met z’n alle heel gezellig gehad!
En toen op donderdag was de graduation, wat ook voor mij iets nieuws was. En yup, dat was ook precies zoals in de films. We hadden een jurk aan en een hoedje op, en aan het eind van de ceremonie gooide iedereen z’n hoedje in de lucht. Het was een super leuke ervaring om dat mee te maken, en het feit dat we nu een high school diploma hebben maakt het alleen maar beter.
Die avond hadden een groot examen feest met al de geslaagde seniors, en daarna bier, wijn en roze koeken op de hotelkamer!! Een ander voordeel van je eigen ouders in de US hebben haha

We hebben nu al meer dan twee weken vakantie. En het bevalt me super, haha. Ik hang veel uit met Milja en met onze fietsen op de snelweg (!!) kunnen we onszelf toch nog een beetje in het rond krijgen. Ik probeer optimaal te genieten van alle leuke dingen die we doen met vrienden en familie en de tijd die ik nog over heb. Want het begint zo langzamerhand toch wel een beetje tot me door te dringen; er komt een moment dat ik terug naar Nederland moet en dat ik mijn leven die bijna tien maanden heb geleefd toch echt ga verlaten. En dat moment is om precies te zijn nog maar 28 dagen weg.. En ja, ik heb zin om naar huis te gaan en iedereen weer te zien, maar het gaat onwijs moeilijk worden om deze plek, waar geen reet te doen is maar waar ik het toch onwijs naar mn zin heb gehad en aan gehecht ben geraakt over het laatste jaar, en m’n vrienden en Milja en alle andere mensen die ik heb ontmoet moet achterlaten. Om nog maar te zwijgen over mijn gezin. Deze mensen zijn mijn familie geworden, en ze weten precies hoe ik in elkaar zit. Zij zijn een deel van mij geworden, en ik een deel van hun. We kennen elkaars zwakke en sterke punten, we voelen aan wanneer we elkaar gewoon even met rust moeten laten of er juist voor elkaar moeten zijn op dat moment, en zonder woorden weten we wat what’s up. Gewoon, familie..
Ik ga iedereen en alles hier onwijs missen, maar dit is zeker niet de laatste keer dat ik hier ben!!

Morgen ga ik met mn gastvader, broertje, zusje en Milja naar Michigan om oma voor de laatste keer te zien en om nog wat extra colleges te bezoeken. Als mn jongste zusje uit school is gaan we nog een weekje op vakantie naar D.C. om de laatste sightseeings te doen en de graduation van ons neefje te zien.

En dan 24 juni is het toch echt tijd om afscheid te nemen en terug te komen naar het altijd prachtige Castricum! Ook wel weer veel zin in, hoor!
Zie jullie snel! <3

Liefs,
Maud



  • 28 Mei 2014 - 10:15

    GJ:

    Hoi Maud,

    leuke belevenissen!
    Wat gaat het snel hè?

  • 28 Mei 2014 - 18:19

    Lynn:

    Super sis! Ik heb alle filmpjes gezien!
    En ik kan niet wachten tot je thuis bent! ❤️❤️

  • 28 Mei 2014 - 22:22

    Lars Van Der Schoor:

    Super leuk Maud! Ik kan niet wachten om je weer te zien in het mooie Castricum, veel plezier nog en geniet ervan

    Liefs, Lars

  • 29 Mei 2014 - 12:26

    Oma Aty :

    Lieve Maud,

    Ik heb weer erg van je verslag genoten.
    dikke kus oma Aty

  • 29 Mei 2014 - 13:48

    Liesbeth :

    Hai Maudje,
    Nou je hebt inderdaad een hele boel beleefd en het klinkt geweldig allemaal hetgeen je hebt meegemaakt. Goed dat je dit gedaan hebt. En heerlijk dat je het zo goed getroffen hebt bij je gastgezin. Dat maakt het natuurlijk moeilijk om straks afscheid te nemen en van alle andere lieve mensen om je heen daar. Maar je weet dat er hier in Castricum ook weer een hoop lieve mensen op je wachten. Wat zal het gek zijn om je leven weer hier te hervatten, hoewel dat na 2 dagen ook weer zal zijn of je niet weg bent geweest.
    Geniet nog even lekker meissie en fijn dat je over een maandje weer in Castricum rondhuppelt. Dikke kus.

  • 31 Mei 2014 - 20:52

    Carolien Buisman:

    Hè maud wat gaat de tijd toch snel.voor dat je het weet ben je alweer thuis. Geniet nog even van de laatste paar weken.
    Groetjes carolien buisman

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Creal Springs

USA Exchange year

-

Recente Reisverslagen:

28 Mei 2014

Einde is in zicht..

06 Januari 2014

Happy new year!

23 Oktober 2013

Homecoming, hayrides and halloween

14 September 2013

After one month

24 Augustus 2013

Eerste schoolweek at Marion High School
Maud

Actief sinds 10 Aug. 2013
Verslag gelezen: 1554
Totaal aantal bezoekers 6054

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2013 - 24 Juni 2014

USA Exchange year

Landen bezocht: