Homecoming, hayrides and halloween - Reisverslag uit Creal Springs, Verenigde Staten van Maud Kremers - WaarBenJij.nu Homecoming, hayrides and halloween - Reisverslag uit Creal Springs, Verenigde Staten van Maud Kremers - WaarBenJij.nu

Homecoming, hayrides and halloween

Blijf op de hoogte en volg Maud

23 Oktober 2013 | Verenigde Staten, Creal Springs

Hi there,

homecoming is zo onderhand al weer anderhalf maand geleden, maar omdat iedereen erom vraagt, zal ik jullie even op de hoogte stellen van hoe het was.

De week voorafgaand aan de homecoming dance hadden we een spiritweek. Iedere dag had zn eigen thema
- Dag 1 - Twinday.
- Dag 2 - Pinkday. Is ook leuk als je je enige pink shirtje uit je koffer moest gooien, vlak voor vertrek, omdat je vader boos door het huis roept dat 'hij de regels van Schiphol niet kan veranderen'. @DjErrie
- Dag 3 - USA day. Al mn moed bij elkaar geraapt en mn Nederlandse vlag naar school gedragen, yes!
Ook hadden we de peprally. Dat is een soort van bijeenkomst van met alle leerlingen van de hele school om de Wildcat athletics te eren. Alle varsity players van alle sportteams moesten naar voor komen enzo, en leraren moesten varkens kussen en hoofden van jongens werden kaal geschoren. Gekkigheeeeeid!
- Dag 4 - Animal day, wat de leraren van MHS nogal frustreerde omdat alle meiden als poesjes en tijgers naar school kwamen en uitdagend door de hallen kropen Errug geinig als je t mij vraagt.
- Dag 5 - Blue & gold day. Onze prachtige Marion kleuren om je support voor de school te showen. We hadden een halve dag school, en om 1.00 pm een parade door heel Marion met de marching band, cheerleaders, clubs en hun members, alle sport teams en alle geselecteerde homecoming kings en queens.

En zaterdag was de homecoming dance. Ik zou jullie heel graag willen verblijden met mooie verhalen over hoe een leuke Amerikaanse ervaring dit was en hoe blij ik ben nu eindelijk te weten hoe leuk het in het echt is dan alleen maar te weten hoe het is uit film. Maar helaas, mooier dan de waarheid kan ik het niet maken; dit ging nergens over. Het dansen van de meiden was echt heel erg. Na 3 jaar uitstapjes naar Bobs, andere kroegen, Terschelling en Lloret met mijn meisjes ben ik echt wel wat gewend, maar dit sloeg echt alles.. En daarnaast liepen er een paar jongen rond die van alles stalen. Dus na een uur moesten alle lichten aan en dan ziet iedereen er niet meer zo 'pretty' uit als dat ze zagen zonder licht, dus iedereen boos en chagerijnig en tranen.

We hadden niet meer echt zin dus toen zijn we met een meisje mee gegaan naar een huisfeest van een jongen uit diezelfde vriendengroep. En die feesten kennen wij allemaal. Ik denk niet dat jullie heel veel uitleg nodig hebben om te begrijpen dat dit een heel mooi feestje was.. Ik zou jullie alles willen vertellen, maar het is beter niet teveel details vrij te geven, als ik hier voorlopig nog wil blijven. YFU is everywhere..

En voor de rest gaat het eigenlijk nog steeds goed met me. Mn engels wordt steeds beter en ik begin het tot 9.00 pm vol te houden zonder naps te nemen na het eten, heeuj haha. Tennis is jammer genoeg over.. Nu wachten tot January voor soccer.
Ik denk trouwens dat de herfst hier in Marion overgeslagen wordt. Vorige week liep in nog in mn shorts en slippertjes, en nu draag sjaals en mn shabbies. Ook wel weer lekker!
En het is bijna Halloween! Alle huizen zijn leuk versierd met lichtjes en pumpkins enzo. Ziet er allemaal erg gezellig uit! Vorige week een halloween feestje gehad. En bij halloween hoort een hayride. De platte kar, zoals wij dat zouden noemen, achter de John Deere grasmaaier met balen hooi erop waar iedereen op zit, en dan een beetje rond rijden in het donker door het bos terwijl mensen met kettingzagen achter de bomen vandaan komen. En daarna chili eten rond het kampvuur en smores maken. En pumpkin carving, niet te vergeten natuurlijk haha. Happy Halloween!

Hetgene wat de familie de laatste tijd erg bezig heeft gehouden, is de government shut down. Ron, mijn hostfather, werkt voor the government. Vanwege de shut down zat hij meer dan twee weken thuis zonder werk. Omdat het nog niet zeker was of de government de werknemers die thuis zaten gingen betalen, was het best stressvol voor Ron en Leigh. Gelukkig is the government weer open en gaan ze de werknemers uitbetalen!

Ik wil jullie heel veel succes wensen met jullie zwartepieten-debat en aardbevingen!

<3 - Maud

• 24 Oktober 2013 - 07:39

Wil Portegies:

Wat een fantastisch verhaal,je maakt vast heel veel mee.Nou wij hebben inderdaad de 2 aardbevingen overleeft.Verder gebeurd hier weinig raars.Wij hebben vorige week onze hond in laten slapen(Boy).Hier was er behoorlijk ziek van,hij heeft nu zelf een nieuwe hond gekocht een rhodesian richback een prachtige hond en is nu 8 weken oud en zeer speels moet nog heel veel leren!!!!!! Ik hoop gauw weer wat van je te horen je kan erg leuk schrijven nou veel plezier daar en doe je best doei groetjes van ons!

• 24 Oktober 2013 - 07:49

Erwin :

Leuk maud !! Ik kijk nu alweer uit naar volgend maand ! Voorbereiding voor
    Kerst .... Tjalles

• 24 Oktober 2013 - 10:01

GJ:

Ha Maud,

lullig hoor, ga je naar Amerika voor de leuke feestjes, is de Bobs gewoon leuker.... erg he....

ga lekker door met feesten daar

als je terugkomt zie je niets meer van de schade van de aardbevingen
    de tsunami was gelukkig niet zo hoog, daarom kregen we ook geen waarschuwing

gr
    GJ

• 24 Oktober 2013 - 10:36

Erik Van Duuren:

Ha Maud,
    Leuk verhaal !
    Als je terug komt kan je een boek schrijven,
    Je hebt talent !

• 24 Oktober 2013 - 10:59

Katja:

Hey Maudje, wat heb je het lekker en wat moet ik lachen om jouw verhalen. Inderdaad schrijftalent !!! Mooi om het allemaal mee te maken, vaak anders dan je hier denkt. Geniet nog maar lekker, maak veel foto's ( voor later) en liefs en groetjes van mij.

• 25 Oktober 2013 - 10:23

Liesbeth:

Hoi lieve Maud,
    Wat leuk om weer iets van je te lezen. Leuk om ons zo een beetje op de hoogte te houden van de tradities in The States. Zoals ik ook al eerder schreef, je hebt echt schrijftalent. Gewoon leuk om te lezen hoe je alles beleeft.
    Fijn dat ik je af en toe ook even 'zie'.
    Hier alles lekker druk. Winkeltje kan nog wel wat meer bezoekers krijgen, maar nog steeds enthousiaste berichten, dus dat is oke. We zullen het wel zien hoe het zich verder gaat ontwikkelen.
    Lieve groet meid en hou ons op de hoogte. X

• 12 December 2013 - 00:02

Anco:

Hoi Maud,
    Allereerst gefeliciteerd met je zus!
    Erg leuk, die verslagen van je. Je schrijft inderdaad goed, het leest lekker en is heel duidelijk.
    Ik krijg ook de indruk dat je inmiddels zo goed geland bent in de States, dat je geen tijd meer over hebt om te bloggen. Super natuurlijk, daarvoor ga je naar Amerika. Geniet ervan!
    Nu de lampjes op Times Square aan zijn, en wij hier gisteren ook een boom hebben gekocht, word ik toch wel heel nieuwsgierig hoe jij de tijd voor kerst beleeft, daar. Het lijkt me een groot feest, maar misschien is ook dit wel leuker bij Bob's... of bij Flien en Errie's. (Dit jaar een beetje minder: zonder jou;-) )
    The most wonderful time of the year, voor (misschien maar) 1 keer in je leven in de USA: veel plezier en vast een very merry christmas,
    ook van Alice, Roos en Maartje,
    je 'ome' Anco

• 27 December 2013 - 10:26

Carin:

Hey Maud, wat heb jij het daar geweldig in the States,super om te lezen! Hebben jullie eigenlijk een White Christmass gehad? Want hier is het echt bar en boos, regen en storm, je weet wel , gewoon Nederland.
    Heeeel veeeel plezier nog daar in de States, geniet ervan. xxxxx van de Wilbretties